maandag 1 juni 2009

Speelgoed Kan Jonge Kinderen Doof Maken

Een onderzoek dat door een Belgisch ziekenfonds is gedaan wijst uit dat speelgoed dat geluid maakt, blijvende schade aan het gehoor van jonge kinderen (baby's, peuters en kleuters) kan veroorzaken. Het blijkt dat bij 86% (!) van het speelgoed het om een groot risico gaat omdat dat speelgoed meer dan 100 decibel aan geluid maakt. Voor jonge kinderen is dat vooral schadelijk omdat ze van nature dingen die ze horen tegen hun oor willen houden waardoor het geluid extra sterk binnenkomt. Kijk bij de links aan de rechterkant van mijn blog voor het hele artikel dat op donderdag 13 november in de Gazet van Antwerpen stond.

Dit bevestigt mijn stelling dat speelgoed heel vaak niet gemaakt is om jonge kinderen zich beter te laten ontwikkelen. Het is heel jammer maar het draait allemaal (alweer) om geld. Als je mijn blogs volgt, zul je een andere kijk op speelgoed gaan krijgen. Veel speelgoed is niet gemaakt om de ontwikkeling van kinderen echt te bevorderen hoewel dat op de verpakking wel vaak gezegd wordt. Ik zal hier in de loop van de tijd regelmatig over gaan schrijven maar ik vind het belangrijk om deze waarschuwing nu al op mijn blog te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten